fredag 6. juli 2007

I just luvve Jesus


I just luvve Jesus
Originally uploaded by Leif (Bryne, Norway)
Som nevnt er det et enormt arrangement i Calgary i begynnelsen av juli hvert år kalt The Stampede. Da finner alle fram comboyhattene sine og roper Yihaa. Dette var et enormt opptog (tok nesten 3 timer). Fascinerende. Jeg tror ikke Countryfestivalen på Seljord helt kan måle seg. Ellers ringte jeg Hertz idag - de tar inn bilen jeg har pga skade på frontrute og for oljeskift, og gir oss en annen bil (antakelig mindre). Ellers håper jeg vi unngår diskusjoner om skraper osv. Bilen hadde noen skraper da vi fikk den, og det skal de ha registrert i Vancouver. Antakelig vil steinspruten koste oss 200-300 dollar. Av annen dramatikk - vi satt ute og spiste lunsj, og ettersom vi hørte mange sirener, spurte Sunniva om det brant mye i Calgary. Etter noen minutter lå røyken ganske tjukk over nabolaget. En 4 etasjers blokk med leiligheter noen hundre meter herfra stod i full fyr. Det hadde gått fort for vi kjørte forbi blokka ca en halvtime før. Nå skal Joffe være med meg til Hertz, det er godt med storebror når problemer skal løses. Imorgen skal vi kjøre til en innsjø - jeg vet ikke hvor langt det er, men planene om bjørnesafari til Jasper er vel skrinlagt - for langt. Så skal vi besøke et flott dinosaurmuseum på søndag, og padle kano på mandag.

Ingen kommentarer:

Reiseblogg Canada/USA 21. juni-11. juli

Følg med - her legger vi ut bilder og tekst fra årets store ferietur