onsdag 4. juli 2007

4. juli i Boulder/Helena (Montana)


Jeg bare måtte se en parade, og det viste seg at Helena (den lille delstatshovedstaden i Montana) ikke hadde en. Halvard, Heidi og jeg kjørte derfor til Boulder, ca 4 mil sørover. Boulder er en liten med 1800 innbyggere, og de hadde et lite opptog med Vietnam-veteraner i fortroppen. Selve toget virket ellers nokså improvisert og ikke akkurat veldig spektakulært, men det var mange tilskuere, og etterpå samlet folk seg for å høre tale og synge nasjonalsangen. Akkurat den delen gikk jeg glipp av fordi jeg da gikk rundt i byen for å ta bilder, men Heidi fortalte at det var svært høytidelig. Etterpå stod vi 30 minutter i hamburgerkø, og Halvard prøvde seg i kastekonkurranse.
Dagen startet med varm frokost (dvs egg, bacon og pannekake med lønnesirup) servert av en meget spesiell dame med en meget spesiell stemme (kråke i stemmeskiftet) som het Irene. Vi gleder oss til ny varm frokost imorgen servert av Irene og jeg må selvfølgelig da prøve å gjøre et lite lydopptak. Ellers har Sunniva og Ingrid hatt det ganske fredelig på motellrommet, Ingrid har per webkamera vist Oddvar ulike ting hun har kjøpt til han (for å virtuelt teste om det passer) Heidi har testet babydoll-badedrakten sin fra Walmart i hottuben, og jeg fikk chattet litt med Odd Christian. Ellers er adressen til Joffe og Elisabeth lagt inn i GPS'en så vi skal nok finne fram imorgen (se kart nedenfor)

Ingen kommentarer:

Reiseblogg Canada/USA 21. juni-11. juli

Følg med - her legger vi ut bilder og tekst fra årets store ferietur