tirsdag 10. juli 2007

Elektroniske billetter


Jeg venter forgjeves på mailen jeg venter fra KLM der de lar meg booke inn, det gjør at jeg lurer på - er billetten registrert og gyldig? Har jeg surra med datoer? Er det idag 10. eller 11.? Hva er egentlig forskjellen på 6.55 PM og 6.55 AM? Og bestilte jeg egentlig retur i 2007 - eller blingsa jeg slik at returen først er i 2008? Jeg har nevrotisk sjekka kasselapper for å sjekke at jeg har skrudd klokka frem rett vei - og jeg ha logga meg på KLM's sider - joda - vi er registrert 11. juli kl 6.55 PM og da får jeg tro at vi kommer oss avgårde imorgen kveld. Det er rart når slike angst og marerittdrømmer får overtaket - ellers er Kamloops en hyggelig liten by, vi har spist kinamat, vandra ned til elven og vassa litt i vannet, hørt på et kor som har sunget franske sanger - og så kommet oss tilbake til hotellet. Nå gleder jeg meg til å komme vekk fra amerikanske tv-kanaler med støyende reklamer for advokater som "will sue anyone to get you the compensation you deserve", big-brother, the most shocking videos you ever have seen, om "bounty-jegeren Dog" og om alle mulige andre merkelige saker. osv osv. (Det er ikke så lett å se - men av de ca 18 skoparene som er innkjøpt i USA/Canada, er minst tre representert på bildet, Halvard med sine enorme gangsta-joggesko fra LA osv).
Ps... jeg sitter nå på flyplassen - alt var selvfølgelig ok. Nå fortjener jeg en stor øl etter å ha kjørt bilen 7000 kilometer. Satser på at piloten er edru.

Ingen kommentarer:

Reiseblogg Canada/USA 21. juni-11. juli

Følg med - her legger vi ut bilder og tekst fra årets store ferietur