mandag 25. juni 2007

Pride SF 24.6.


Jeg skal innrømme at jeg liker å ta barna mine med på litt alternative turistmål (som Christiania ifjor) - og Pride-paraden som vi var så heldige å få med oss, minner meg om at verden er mer variert og fargerik enn det vi har vent oss til å tenke. Det er også noe av grunnen til at jeg synes det er ok med overnattingssteder som det vi har hatt her i San Francisco. I boka "The world is flat" som beskriver alle mulige måter verden endres på, sier forfatteren at de to viktigste egenskapene vi bør ha, er lidenskap og nysgjerrighet. Det er mye man kan si om faren min, men noe av det jeg er mest takknemlig for å ha arvet, er hans nysgjerrighet, og jeg håper vi klarer å overføre noe av dette til våre barn, barn som stiller spørsmål, som reiser og som leser. Ikke at vår tur er en lang dannelsesreise, vi skal til Disneyland og vi skal spise junk og bo flere netter på sterile Super8-motell, men likevel, litt dannelse håper jeg at det er.

Ingen kommentarer:

Reiseblogg Canada/USA 21. juni-11. juli

Følg med - her legger vi ut bilder og tekst fra årets store ferietur